Saida Syamim's Life Story

The Disclaimer





Assalammualaikum wa Ahlan Wasahlan to my blog fat zomba(s). I just shared what I like and feel.Sesungguhnya segala yang baik datangnya daripada Allah SWT dan apa yang buruk datangnya daripada kekhilafan saya sendiri. Keep love Allah SWT & Rasulullah :)


Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed

Credits


This skin is made by : Mrs AF
Edited by :
Saida Syamim (the owner)

All rights reserved ® Your Name 2011 - 2013/saidasyamim.blogspot


Azam 2013


Saturday, 5 January 2013 01:03 0 Atashinci(s)


Assalammualaikum 

Kehidupan kita bagaikan roda roda, sekejap di bawah, sekejap di atas .
Kadangkala kita terlalu megah berada di atas, dan kadangkala  kita terlalu perit dan seksa merasa keperitan berada di bawah . Itu semua lumrah hidup . Lumrah yang terkadang dipandang terlalu biasa dalam kehidupan . Kita hanya manusia yang biasa , takkan terlepas dari berbuat dosa .

-------------------------------------------------------------------------------


-------------------------------------------------------------------------------

Azam 2013 . Alhamdulillah . Allah masih memberi kesempatan kat aku untuk terus bernafas.
Banyak post kat facebook mahupun twitter tentang azam baru kan .
Azam. Setiap tahun aku berazam. Tapi tak pernah dilaksana.. 
Mungkin kadang kadang orang pandang kat azam ni sbgi benda yang wajib diluah daripada mulut dan di post tanpa dilaksana. Kira benda untuk ada-ada je .. 
sama jugak dengan aku . Tipu sngt kalau setiap tahun aku laksana 100% azam aku .

Tapi tahun ni aku banyak berazam + berangan2 InsyaAllah jadi kenyataaan :)
Perbaiki diri kearah yang lebih baik daripada sekarang .

nak jadi anak yang mendengar kata
nak jadi seorang yg lebih bertanggungjawab
nak jadi seorang yg lebih rajin
nak jadi seorang yg lebih matang
nak jadi seorang hamba yang mnjaga amal ibadat
nak jadi seorang sahabat yang baik
nak jadi seorang yang lebih penyabar
nak jadi seorang yang lebih penyaabar
nak jadi seorang yg lebih memahami
nak jadi seorang yang lebih bersyukur dengan rezeki yang diberikan
nak jadi seorang hamba yang brtakwa dan beriman
nak jadi seorang yang mengotakan setiap apa yang diucapkan

Bukan susah nak jadi susah , bukan senang nak jadi senang . 
Terlalu banyak cabaran yg perlu ditempuh untuk mendapatkan kejayaan.
Semuanya bermula dari sini , dari diri , dari hati ... dari keyakinan .
InsyaAllah . Secara perlahan-lahan akan mengubah diri ke arah yang lebih positif .
Tak salah mencuba , tak salah berusaha . Walau sedikit demi sedikit , yg penting kita mencuba menjadi yg lebih baik :D

-------------------------------------------------------------------------------
"Allah takkan mengubah seseorang itu melainkan dia sendiri yang berusaha mengubah nasibnya ."