Saida Syamim's Life Story

The Disclaimer





Assalammualaikum wa Ahlan Wasahlan to my blog fat zomba(s). I just shared what I like and feel.Sesungguhnya segala yang baik datangnya daripada Allah SWT dan apa yang buruk datangnya daripada kekhilafan saya sendiri. Keep love Allah SWT & Rasulullah :)


Travel This Site



The Cbox Song



♦ URL blog wajib ade not email
♦ Harsh words & Anon not allowed

Credits


This skin is made by : Mrs AF
Edited by :
Saida Syamim (the owner)

All rights reserved ® Your Name 2011 - 2013/saidasyamim.blogspot


AYAM MASAK HALIA :)


Monday 21 November 2011 01:44 0 Atashinci(s)

♥ASSALAMMUALAIKUM

Mimpi apa aku post entries pasal ayam masak halia.
Actually, sejak akhir-2 ni aku rajin gerak gi dapur and masak .Cik wani, jangan fikir aku tak roti masak .haha Dah lama aku tak masak ayam masak halia,
hari ni aku sangat rajin -rajin nak share resipi ni . Ayam masak halia ni memang sedap makan dengan nasi putih yang panas & telur dadar . yum yum . 
ni resepi , nahhh ;

1 mangkuk  isi ayam (dipotong kecil)
3 batang kacang panjang (dihiris)
2 inci halia (dihiris)
2 labu bawang besar (dihiris)
3 ulas bwg putih hiris
beberapa cili , ikut citarasa anda (lagi banyak, lagi sodap)
1/2 botol kecil sos tiram , biasa aku guna MAGGI
sedikit stok pati ayam
sedikit air 

cara-cara ;
1. panaskan minyak. 
2.bila minyak dah panas, tumiskan bawang putih, bawang besar & lada sehingga naik bau.
3.okay , masukkan ayam dan sedikit air
4.Then, letakkan pati ayam . kemudian letakkan sos tiram tadi.
5.tutup periuk
6.letakkan sedikit gula. jangan letakkan garam sebab akan buat ia lebih masin.
7. masukkan kacang panjang
8.tutup periuk dengan penutup . jangan biarkan sayur layu
9. siapppp . hiaskan dengan salad / daun sup biar lebih menaikkan selera.

-cheff syamim - HAHA ^^